(+30) 211 1901900
Δευτ. - Παρ: 9:00 - 19:00
contact@regen.gr

Blog

3+1 λόγοι να ξεκινήσεις το τρέξιμο

3+1 λόγοι να ξεκινήσεις το τρέξιμο

Μπορεί να μην τρέξεις ποτέ το Μαραθώνιο, αλλά σίγουρα έστω και λίγες φορές τρέξιμο την εβδομάδα θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής, το σώμα και τη διάθεσή σου.

Μπορεί να έχεις ακούσει ξανά πως «η άσκηση είναι φάρμακο», όμως οι έρευνες αποδεικνύουν πως αυτό δεν είναι απλώς ένα έξυπνο μότο, αλλά μία αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα. Σχεδόν όλες οι σύγχρονες επιστημονικές μελέτες συμφωνούν πως η συστηματική άσκηση, και λέγοντας συστηματική εννοούμε περίπου 30 λεπτά την ημέρα, 5 ημέρες την εβδομάδα, και συγκεκριμένα το τρέξιμο έχουν εξαιρετικά οφέλη για την υγεία μας με συγκεκριμένες μετρήσεις να κάνουν λόγο για πρόληψη της παχυσαρκίας, της εκδήλωσης διαβήτη τύπου 2, καρδιαγγειακών νοσημάτων, υψηλής πίεσης, εγκεφαλικών, διαφόρων μορφών καρκίνου κλπ, ενώ αποδεδειγμένα το τρέξιμο ενισχύει την ψυχολογία και βελτιώνει τη συναισθηματική ισορροπία. Υπάρχουν πολλοί λόγοι λοιπόν να βάλεις τα αθλητικά σου παπούτσια και να βγεις στο δρόμο, όμως παρακάτω θα βρεις του πέντε πιο βασικούς:

 

 

  1. Το τρέξιμο θα σε κάνει πιο ευτυχισμένο

Είναι γεγονός, και όσοι αθλούνται το ξέρουν ήδη, πως μετά από μία προπόνηση νιώθεις πάντα καλύτερα. Όμως πέρα από την εμπειρική αυτή παρατήρηση μελέτες δείχνουν πως ακόμη και 30 λεπτά την ημέρα τρέξιμο μπορεί να προσφέρει σημαντικά αποτελέσματα σε ανθρώπους που πάσχουν από σοβαρή κατάθλιψη. Μάλιστα μία μεγάλη κλινική μελέτη του 2012 πιστοποιεί πως με τρέξιμο 5 φορές την εβδομάδα για 3 εβδομάδες και με τη χορήγηση αντικαταθλιπτικής αγωγής και placebo, οι ασθενείς παρουσίασαν σχεδόν την ίδια βελτίωση,

 

  1. Το τρέξιμο σε βοηθάει να χάσεις βάρος.

Όλοι γνωρίζουμε πως όταν ασκούμαστε καίμε θερμίδες, αυτό που ίσως δεν γνωρίζουν όλοι είναι πως η καύση των θερμίδων συνεχίζεται. Οι έρευνες δείχνουν πως η συστηματική άσκηση δίνει ώθηση στον οργανισμό να καίει όλο και περισσότερες θερμίδες στις ώρες που ακολουθούν την προπόνηση, ενώ το τρέξιμο βοηθά στην κινητοποίηση και την αύξηση του μεταβολισμού.

  1. Το τρέξιμο ενισχύει τα γόνατα και τις αρθρώσεις.

Σε αντίθεση με αυτά που λέγονται πως το τρέξιμο κάνει ζημιά στα γόνατα, η επιστήμη αποδεικνύει πως όχι μόνο αυτό δεν ισχύει αλλά αντίθετα η άσκηση με τρέξιμο ή γρήγορο βάδην αυξάνει την οστική μάζα και λιπαίνει τις αρθρώσεις.

+1 . Το τρέξιμο ενισχύει τη λειτουργία του εγκεφάλου

Μαζί με τα παζλ και το sudoku, έχει αποδειχθεί πως και το τρέξιμο ενισχύει την εγκεφαλική λειτουργία και διαύγεια. Μάλιστα υποστηρίζεται πως βοηθά στην πρόληψη από εκφυλιστικές ασθένειες του εγκεφάλου, όπως η γεροντική άνοια και το Alzheimer, και ενισχύει τη μνήμη και τη συγκέντρωση σε πολύ μεγάλο βαθμό.